Resultat av hyresgästundersökning 2020 - Bergshamra
Nu har vi sammanställt resultatet av årets hyresgästundersökning som skickades ut innan sommaren. Vi är glada att se att kundnöjdheten har ökat sedan senaste mätningen (2018) och att de satsningar vi gjort utifrån era tidigare svar nu gett resultat.
I Bergshamra svarade 50 % på årets enkät och av dessa svarade 74 % att de trivs hos Signalisten. 88 % är nöjda med bemötandet de får i kontakten med oss.
Vi ser också en markant ökning i kundnöjdhet inom området Rent och snyggt där tillsyn/städning av källare/vind ingår ökat från 52 % 2018 till 67 %. Något vi är väldigt glada för och tillskriver vår satsning på städtjänsterna med ny entreprenör.
Vi ser även att det finns förbättringsbehov inom följande områden som vi kommer att arbeta vidare med – personlig trygghet och möjlighet till källsortering. En del förbättringsarbeten har redan påbörjats, främst möjligheten till källsortering då en ny miljöstuga öppnades den 13 juli med utökade sorteringsmöjligheter.
Resultatet från undersökningen är väldigt värdefullt för oss och gör att vi bättre ser var våra ansträngningar behövs och gör mest nytta. Tack alla ni som svarat på enkäten och hjälper oss att skapa ett bättre boende!
Läs mer om vår kundundersökning på www.signalisten.se.
Med vänlig hälsning
Förvaltningsavdelningen
Fler nyheter
Resultat av hyresgästundersökning 2024 – Bergshamra
Årets resultat av hyresgästundersökningen AktivBo, som redovisades före sommaren, visade en fortsatt positiv utveckling av hur Signalisten upplevs som...
Viktig information om laddning av cykel- och scooterbatterier i hemmet
För att öka säkerheten när du laddar cykel- eller scooterbatterier hemma rekommenderar vi att du följer råden nedan.
Tyck till om området vid Rådjursstigen Bergshamra
Solna stad och Signalisten vill i ett tidigt skede samla in synpunkter om området vid Rådjursstigen från närboende. Området ska planläggas vilket inne...