Resultat av hyresgästundersökning 2022 - Hagalund
Nu har vi sammanställt resultatet från årets hyresgästundersökning.
I Hagalund svarade 49,9 % på årets enkät och av dessa svarade 76,6 % att de trivs hos Signalisten. 88,8 % är nöjda med bemötandet de får i kontakten med oss.
Vi ser en ökning i kundnöjdhet i frågor som rör allmänna utrymmen där städning av trapphus ökat med 9 % och underhåll av trapphus med 6,1 %.
Vi ser även att det finns förbättringsbehov inom följande tre områden som vi kommer att arbeta vidare med:
- Trygghet
- Få felet reparerat inom rimlig tid
- Få åtgärder vidtagna till följd av synpunkter
Inom området trygghet gjorde vi en satsning 2022 med projektet Fokus Hagalund, där vi genom ökad närvaro och tillsyn vill bidra till trivsel och trygghet i Hagalund. Vi kommer fortsätta med trygghetsskapande åtgärder även under kommande år.
Resultatet från undersökningen är väldigt värdefullt för oss och gör att vi bättre ser var våra ansträngningar behövs och gör mest nytta. Tack alla ni som svarat på enkäten och hjälper oss att skapa bättre och trivsammare boendemiljöer!
Med vänlig hälsning
Fastighetsavdelningen
Fler nyheter
Fira Lucia Hagalunds centrum
Fredag 13 december bjuder Hagaskolan på Luciatåg i Hagalunds centrum klockan 18.00. Föreningen Ett levande Hagalund bjuder på glögg och pepparkakor. V...
Gångvägen mellan tvärbanan och Hagalundsgatan avstängd 3–5 december
Mellan den 3–5 december är gångvägen mellan tvärbanan och Hagalundsgatan avstängd på grund av arbeten med nya tunnelbanan. Det innebär att du som rese...
Resultat av hyresgästundersökning 2024 – Hagalund
Årets resultat av hyresgästundersökningen AktivBo, som redovisades före sommaren, visade en fortsatt positiv utveckling av hur Signalisten upplevs som...