Resultat av hyresgästundersökning 2022 - Motorn
Nu har vi sammanställt resultatet från årets hyresgästundersökning.
I Motorn svarade 62,8 % på årets enkät och av dessa svarade 75,4 % att de trivs hos Signalisten. 84,0 % är nöjda med bemötandet de får i kontakten med oss.
Vi ser en markant ökning i kundnöjdhet inom området Rent och snyggt där bland annat möjlighet till källsortering ingår som gått från 26,7 % till 93,2 % nöjda hyresgäster. Det innebär en ökning med hela 66,5 % – ett resultat vi är väldigt glada över och tillskriver satsningen på våra nya, fina miljöstugor. Ytterligare frågor inom Rent och snyggt som ökat kraftigt är tillsyn/städning av källare/vind som ökar 18,9 % och städning av trapphus som ökat med 13,5 %.
Vi ser även att det finns förbättringsbehov inom följande tre områden som vi kommer att arbeta vidare med:
- Torkmöjligheter i tvättstuga
- Känna igen entreprenörer som Signalisten anlitar
- Få felet reparerat inom rimlig tid
Resultatet från undersökningen är väldigt värdefullt för oss och gör att vi bättre ser var våra ansträngningar behövs och gör mest nytta. Tack alla ni som svarat på enkäten och hjälper oss att skapa bättre och trivsammare boendemiljöer!
Med vänlig hälsning
Fastighetsavdelningen
Fler nyheter
Resultat av hyresgästundersökning 2024 – Motorn
Årets resultat av hyresgästundersökningen AktivBo, som redovisades före sommaren, visade en fortsatt positiv utveckling av hur Signalisten upplevs som...
Viktig information om laddning av cykel- och scooterbatterier i hemmet
För att öka säkerheten när du laddar cykel- eller scooterbatterier hemma rekommenderar vi att du följer råden nedan.
Kontakta polisen dygnet runt
Du når Polisens hemsida via polisen.se!Du vet väl att du alltid kan kontakta Polisen via polisen.se, oavsett tid på dygnet.På polisen.se kan du till e...