Resultat av hyresgästundersökning 2022 - Rudviken
Nu har vi sammanställt resultatet från årets hyresgästundersökning.
I Rudviken svarade 63 % på årets enkät och av dessa svarade 100 % att de trivs hos Signalisten. 97,3 % är nöjda med bemötandet de får i kontakten med oss.
Precis som vid den förra mätningen kan vi se att kundnöjdheten ökat inom området Rent och snyggt. Där ingår bland annat tillsyn/städning av källare/vind som ökat hela 20 %, från 66,7 % 2020 till 86,7 % 2022. Inom frågorna städning av miljöstugan och städning av trapphus har 100 % av hyresgästerna svarat att det är nöjda. Vi är också väldigt glada över att ha 100 % nöjda hyresgäster på 12 av 14 frågor inom delindex ”Ta kunden på allvar” som berör frågor om bemötande och information.
Vi ser även att det finns förbättringsbehov inom följande tre områden som vi kommer att arbeta vidare med:
- Förrådens säkerhet mot inbrott
- Få felet reparerat inom rimlig tid
- Temperatur/värmekomfort sommartid
Resultatet från undersökningen är väldigt värdefullt för oss och gör att vi bättre ser var våra ansträngningar behövs och gör mest nytta. Tack alla ni som svarat på enkäten och hjälper oss att skapa bättre och trivsammare boendemiljöer!
Med vänlig hälsning
Fastighetsavdelningen
Fler nyheter
Resultat av hyresgästundersökning 2024 – Rudviken
Årets resultat av hyresgästundersökningen AktivBo, som redovisades före sommaren, visade en fortsatt positiv utveckling av hur Signalisten upplevs som...
Resultat av hyresgästundersökning 2024 – Västra vägen
Årets resultat av hyresgästundersökningen AktivBo, som redovisades före sommaren, visade en fortsatt positiv utveckling av hur Signalisten upplevs som...
Viktig information om laddning av cykel- och scooterbatterier i hemmet
För att öka säkerheten när du laddar cykel- eller scooterbatterier hemma rekommenderar vi att du följer råden nedan.