Hoppa till huvudinnehåll

Resultat av hyresgästundersökning 2024 – Bollen

Publicerad 28 november 2024

Årets resultat av hyresgästundersökningen AktivBo, som redovisades före sommaren, visade en fortsatt positiv utveckling av hur Signalisten upplevs som hyresvärd.

Starkast positiva omdömen fick serviceindex – upplevelsen av företaget, våra medarbetare och vår service. Här fick vi ett resultat på drygt 82 %, en ökning med 0,5 % jämfört med tidigare mätning 2022. Vi är väldigt glada att bibehålla denna höga nivå. Vi såg också en positiv utveckling inom produktindex – uppfattningen om boendet, allmänna utrymmen och utemiljön, vilket ökade med 1,6 % till drygt 77 %.

Nu har vi sammanställt resultatet från årets hyresgästundersökning per bostadsområde med prioriterade förbättringsåtgärder.

Bollen

Svarsfrekvens: I Bollen svarade 69,8 % på årets enkät, jämfört med närmare 65 % inom hela Signalisten. Av dessa svarade 72 % att de trivs hos Signalisten. 91,7 % är nöjda med bemötandet de får i kontakten med oss.

Mest positivt: Det är glädjande att se att de frågor som rör Utemiljö har ökat stort, med 20,3 % till 69,7 %, där Val av blommor, buskar och träd samt Utformning av gård och närmiljö är de frågor som ökat mest med 27,2 respektive 23,8 %. Även Hjälp när det behövs har ökat med 11,1 % till 90,9 % vilket är en hög nivå jämfört med branschen som helhet. Där är det frågan Få felet reparerat inom rimlig tid som har ökat mest med 22,3 % till 87,5 %.

Prioriterade förbättringsområden: Utifrån undersökningen har vi valt att prioritera några områden med förbättringspotential som vi kommer att arbeta vidare med:

  • Information om vad som ska hända i fastigheten
  • Trygghet

Än en gång stort tack till alla som har svarat på enkäten! Synpunkterna ger oss mer kunskap om förbättringsområden och underlag för våra prioriteringar. Det hjälper oss att skapa bättre och mer trivsamma boendemiljöer.

Med vänlig hälsning
Signalisten