Hoppa till huvudinnehåll

Resultat av hyresgästundersökning 2024 – Frösunda

Publicerad 28 november 2024

Årets resultat av hyresgästundersökningen AktivBo, som redovisades före sommaren, visade en fortsatt positiv utveckling av hur Signalisten upplevs som hyresvärd.

Starkast positiva omdömen fick serviceindex – upplevelsen av företaget, våra medarbetare och vår service. Här fick vi ett resultat på drygt 82 %, en ökning med 0,5 % jämfört med tidigare mätning 2022. Vi är väldigt glada att bibehålla denna höga nivå. Vi såg också en positiv utveckling inom produktindex – uppfattningen om boendet, allmänna utrymmen och utemiljön, vilket ökade med 1,6 % till drygt 77 %.

Nu har vi sammanställt resultatet från årets hyresgästundersökning per bostadsområde med prioriterade förbättringsåtgärder.

Frösunda

Svarsfrekvens: I Frösunda svarade 63,3 % på årets enkät, jämfört med närmare 65 % inom hela Signalisten. Av dessa svarade 88,5 % att de trivs hos Signalisten. 95,8 % är nöjda med bemötandet de får i kontakten med oss.

Mest positivt: Vi ser det som mycket positivt att den största ökningen sker inom Trygghet och Hjälp när det behövs, och båda dessa områden ligger dessutom på höga nivåer jämfört med branschen som helhet. Frågan om Få felet reparerat inom rimlig tid har ökat med 20,8 % till 86,4 %. Personlig trygghet i källare/vind har ökat med 17,2 % till 82,5 %.

Prioriterade förbättringsområden: Utifrån undersökningen har vi valt att prioritera några områden med förbättringspotential som vi kommer att arbeta vidare med:

  • Uppfräschning av tvättstugor
  • Utöka med utemöbler

Än en gång stort tack till alla som har svarat på enkäten! Synpunkterna ger oss mer kunskap om förbättringsområden och underlag för våra prioriteringar. Det hjälper oss att skapa bättre och mer trivsamma boendemiljöer.

Med vänlig hälsning
Signalisten