Hoppa till huvudinnehåll

Resultat av hyresgästundersökning 2024 – Hallen

Publicerad 28 november 2024

Årets resultat av hyresgästundersökningen AktivBo, som redovisades före sommaren, visade en fortsatt positiv utveckling av hur Signalisten upplevs som hyresvärd.

Starkast positiva omdömen fick serviceindex – upplevelsen av företaget, våra medarbetare och vår service. Här fick vi ett resultat på drygt 82 %, en ökning med 0,5 % jämfört med tidigare mätning 2022. Vi är väldigt glada att bibehålla denna höga nivå. Vi såg också en positiv utveckling inom produktindex – uppfattningen om boendet, allmänna utrymmen och utemiljön, vilket ökade med 1,6 % till drygt 77 %.

Nu har vi sammanställt resultatet från årets hyresgästundersökning per bostadsområde med prioriterade förbättringsåtgärder.

Hallen

Svarsfrekvens: I Hallen svarade 71,2 % på årets enkät, jämfört med närmare 65 % inom hela Signalisten. Av dessa svarade 89,7 % att de trivs hos Signalisten. 95,4 % är nöjda med bemötandet de får i kontakten med oss.

Mest positivt: Det är glädjande att se att de frågor som rör Utemiljö har ökat med 8,8 % till 83,7 % vilket är en hög nivå jämfört med branschen som helhet. Utöver Utemiljö är de enskilda frågor som har ökat mest Temperatur/värmekomfort vintertid som har ökat med 18,3 % till 60,1 %, Belysning på gård och nära huset som har ökat med 15 % till 86,4 % och Få åtgärder vidtagna till följd av synpunkter som har ökat med 9,2 % till 86,2 %.

Prioriterade förbättringsområden: Utifrån undersökningen har vi valt att prioritera några områden med förbättringspotential som vi kommer att arbeta vidare med:

  • Information om vad som ska hända i fastigheten
  • Målning av hisspartier
  • Utbyte av namntavlor

Än en gång stort tack till alla som har svarat på enkäten! Synpunkterna ger oss mer kunskap om förbättringsområden och underlag för våra prioriteringar. Det hjälper oss att skapa bättre och mer trivsamma boendemiljöer.

Med vänlig hälsning
Signalisten