Hoppa till huvudinnehåll

Resultat av hyresgästundersökning 2024 – Huvudsta

Publicerad 28 november 2024

Årets resultat av hyresgästundersökningen AktivBo, som redovisades före sommaren, visade en fortsatt positiv utveckling av hur Signalisten upplevs som hyresvärd.

Starkast positiva omdömen fick serviceindex – upplevelsen av företaget, våra medarbetare och vår service. Här fick vi ett resultat på drygt 82 %, en ökning med 0,5 % jämfört med tidigare mätning 2022. Vi är väldigt glada att bibehålla denna höga nivå. Vi såg också en positiv utveckling inom produktindex – uppfattningen om boendet, allmänna utrymmen och utemiljön, vilket ökade med 1,6 % till drygt 77 %.

Nu har vi sammanställt resultatet från årets hyresgästundersökning per bostadsområde med prioriterade förbättringsåtgärder.

Huvudsta

Svarsfrekvens: I Hagalund svarade 80,8 % på årets enkät, jämfört med närmare 65 % inom hela Signalisten. Av dessa svarade 82,7 % att de trivs hos Signalisten. 94,1 % är nöjda med bemötandet ni får i kontakten med oss.

Mest positivt: Trygghet har sjunkit något men ligger ändå högt jämfört med branschen på 90,3 %. Hjälp när det behövs har ökat med 7,1 % till 87 %. Där är den enskilda fråga som ökat mest Få felet reparerat inom rimlig tid som ökat med 15,1 % till 76,1 %.

Prioriterade förbättringsområden: Utifrån undersökningen har vi valt att prioritera några områden med förbättringspotential som vi kommer att arbeta vidare med:

  • Information om vad som ska hända i fastigheten
  • Belysning på gård

Än en gång stort tack till alla som har svarat på enkäten! Synpunkterna ger oss mer kunskap om förbättringsområden och underlag för våra prioriteringar. Det hjälper oss att skapa bättre och mer trivsamma boendemiljöer.

Med vänlig hälsning
Signalisten