Hoppa till huvudinnehåll

Resultat av hyresgästundersökning 2024 – Kaptenen

Publicerad 28 november 2024

Årets resultat av hyresgästundersökningen AktivBo, som redovisades före sommaren, visade en fortsatt positiv utveckling av hur Signalisten upplevs som hyresvärd.

Starkast positiva omdömen fick serviceindex – upplevelsen av företaget, våra medarbetare och vår service. Här fick vi ett resultat på drygt 82 %, en ökning med 0,5 % jämfört med tidigare mätning 2022. Vi är väldigt glada att bibehålla denna höga nivå. Vi såg också en positiv utveckling inom produktindex – uppfattningen om boendet, allmänna utrymmen och utemiljön, vilket ökade med 1,6 % till drygt 77 %.

Nu har vi sammanställt resultatet från årets hyresgästundersökning per bostadsområde med prioriterade förbättringsåtgärder.

Kaptenen

Svarsfrekvens: På Kaptenen svarade 73,8 % på årets enkät, jämfört med närmare 65 % inom hela Signalisten. Av dessa svarade 96,6 % att de trivs hos Signalisten. 96,6 % är nöjda med bemötandet ni får i kontakten med oss.

Mest positivt: Mycket högt skattat är frågor kring Hjälp när det behövs med 94,9 %. Likaså får frågor kring att Ta kunden på allvar högt resultat med 92 %. Det är glädjande att se att frågorna under Trygghet har ökat stort med 17,7 % där den fråga som ökat mest är Personlig trygghet i området kvällar/helger har ökat med hela 41 % och ligger nu på 83,3 %.

Prioriterade förbättringsområden: Utifrån undersökningen har vi valt att prioritera några områden med förbättringspotential som vi kommer att arbeta vidare med:

  • Tillsyn/städning av källare
  • Uppgradering av tvättutrustning i tvättstugan

Än en gång stort tack till alla som har svarat på enkäten! Synpunkterna ger oss mer kunskap om förbättringsområden och underlag för våra prioriteringar. Det hjälper oss att skapa bättre och mer trivsamma boendemiljöer.

Med vänlig hälsning
Signalisten