Hoppa till huvudinnehåll

Resultat av hyresgästundersökning 2024 – Råsunda

Publicerad 28 november 2024

Årets resultat av hyresgästundersökningen AktivBo, som redovisades före sommaren, visade en fortsatt positiv utveckling av hur Signalisten upplevs som hyresvärd.

Starkast positiva omdömen fick serviceindex – upplevelsen av företaget, våra medarbetare och vår service. Här fick vi ett resultat på drygt 82 %, en ökning med 0,5 % jämfört med tidigare mätning 2022. Vi är väldigt glada att bibehålla denna höga nivå. Vi såg också en positiv utveckling inom produktindex – uppfattningen om boendet, allmänna utrymmen och utemiljön, vilket ökade med 1,6 % till drygt 77 %.

Nu har vi sammanställt resultatet från årets hyresgästundersökning per bostadsområde med prioriterade förbättringsåtgärder.

Råsunda

Svarsfrekvens: I Råsunda svarade 67 % på årets enkät, jämfört med närmare 65 % inom hela Signalisten. Av dessa svarade 76,1 % att de trivs hos Signalisten. 91,1 % är nöjda med bemötandet de får i kontakten med oss.

Mest positivt: Det är glädjande att se att Hjälp när det behövs har ökat med 6,4 % till 86,6 % där frågan om att Få felet reparerat inom rimlig tid har ökat mest med 13,5 % till 81,6 %. Frågan Tillgång på bänkar och bord har ökat med 9,2 % till 72,6 %. Temperatur/värmekomfort vintertid ökade med 9,1 % till 51,2 %.

Prioriterade förbättringsområden: Utifrån undersökningen har vi valt att prioritera några områden med förbättringspotential som vi kommer att arbeta vidare med:

  • Trygghet
  • Uppfräschning av utemiljön
  • Utbyte av namntavlor

Än en gång stort tack till alla som har svarat på enkäten! Synpunkterna ger oss mer kunskap om förbättringsområden och underlag för våra prioriteringar. Det hjälper oss att skapa bättre och mer trivsamma boendemiljöer.

Med vänlig hälsning
Signalisten