Underhållsservice av balkonginglasning – Fläderstigen 4
Under mars och april planerar vi underhållsservice av balkonginglasningarna hos dig som bor på Fläderstigen 4 och behöver då tillgång till din lägenhet under arbetet på din balkong.
Varför gör vi en underhållsservice av inglasningarna?
Inglasningen mår bäst när den får skötsel och med en underhållsservice maximerar vi inglasningens livslängd och säkerställer att inglasningen uppfyller alla krav.
En underhållsservice innebär bland annat att vi undersöker om det är några delar vi behöver byta ut och ger oss möjlighet att åtgärda eventuella fel.
AB Vika Balkong utför underhållsservicen på uppdrag från oss på Signalisten.
När börjar arbetet?
Arbetet är planerat att starta måndag den 25 mars, vi börjar med balkongerna längst ner i huset och arbetar oss succesivt uppåt. Vi beräknar att alla balkonger på Fläderstigen 4 ska ha fått underhållsservice på inglasningarna inom tre till fyra veckor.
Vi meddelar dig när vi närmar oss arbetsstart för din balkonginglasning. Eftersom det i förhand inte går att avgöra hur många åtgärder som krävs på varje balkonginglasning kan vi tyvärr inte nu ange vilken dag vi kommer till just din balkong,
Kom ihåg att lämna nyckel i tub
Om du inte är hemma dagtid, är det viktigt att du lämnar en nyckel i servicetuben tills inglasningen på din balkong är besiktad och klar. Om du inte är hemma när balkongen är besiktigad och klar får du en lapp i brevlådan med information om det från Vika Balkong.
Tänk på att nyckeltuben är smal, så lägg inga knippor eller stora nyckelringar i tuben, utan endast de nycklar du låser dörren med när du lämnar lägenheten.
Plocka undan på balkongen
Om du har många saker på balkongen får du gärna hjälpa till och plocka undan så att montörerna har plats att arbeta.
Välkommen med frågor
Information om den kommande underhållsservicen delades ut i brevlådor till dig som bor på Fläderstigen 4 den 23 februari.
Har du frågor om underhållsservicen vänligen kontakta serviceledare Alexander Österström på Vika Balkong på telefon 070-715 96 74 eller via e-post alexander@vikabalkong.se.
Fler nyheter
Resultat av hyresgästundersökning 2024 – Ritorp
Årets resultat av hyresgästundersökningen AktivBo, som redovisades före sommaren, visade en fortsatt positiv utveckling av hur Signalisten upplevs som...
Viktig information om laddning av cykel- och scooterbatterier i hemmet
För att öka säkerheten när du laddar cykel- eller scooterbatterier hemma rekommenderar vi att du följer råden nedan.
Välkommen på boendemöte i Ritorp 28 oktober
Vi bjuder in dig som hyresgäst i Ritorp till boendemöte den 28 oktober.