Vi gör underhållsservice av balkonginglasning – Törnbacken 8
Med preliminär start måndag den 17 juni påbörjar vi underhållsservice av balkonginglasningar hos dig som bor på Törnbacken 8. Underhållsservicen utförs av AB Vika Balkong på uppdrag av oss på Signalisten.
Tidsplan
- Arbetet beräknas starta måndag 17 juni. Vi återkommer till dig som berörs av arbetet med ett exakt datum en vecka innan.
- Arbetet beräknas ta totalt fyra arbetsveckor och pågå 17 juni till 5 juli samt 5 augusti till 9 augusti.
Eftersom sommaren är här passar flera på att vara lediga och på grund av semesterstängt hos Vika balkong är det arbetstopp mellan 8 juli och 2 augusti. - Vi börjar med balkongerna längst ner i huset och arbetar oss succesivt uppåt.
Eftersom det i förhand inte går att avgöra hur många åtgärder som krävs på varje balkonginglasning kan vi tyvärr inte nu ange vilken dag vi kommer till just din balkong,
Så förbereder du dig inför arbetet
Tillträde till lägenhet
För att kunna utföra arbetet på din balkong behöver vi tillgång till din lägenhet. Om du inte är hemma dagtid, är det därför viktigt att lämna en nyckel i servicetuben tills inglasningen på din balkong är klar.
Om du inte är hemma när balkonginglasningen är åtgärdad får du en lapp i brevlådan med information om det från Vika Balkong.
Plocka undan på balkongen
Om du har många saker på balkongen behöver du plocka undan så att montörerna har plats att arbeta.
Varför gör vi en underhållsservice av inglasningarna?
Inglasningen mår bäst när den får skötsel och med en underhållsservice maximerar vi inglasningens livslängd och säkerställer att inglasningen uppfyller alla krav.
En underhållsservice innebär bland annat att vi undersöker om det är några delar vi behöver byta ut och ger oss möjlighet att åtgärda eventuella fel.
Välkommen med frågor
Fullständig information om den kommande underhållsservicen delas ut i brevlådan till dig som berörs av arbetet.
Har du frågor om underhållsservicen vänligen kontakta Alexander Österström, serviceledare på Vika Balkong på telefon 070-715 96 74 eller via e-post alexander@vikabalkong.se.
Fler nyheter
Resultat av hyresgästundersökning 2024 – Ritorp
Årets resultat av hyresgästundersökningen AktivBo, som redovisades före sommaren, visade en fortsatt positiv utveckling av hur Signalisten upplevs som...
Viktig information om laddning av cykel- och scooterbatterier i hemmet
För att öka säkerheten när du laddar cykel- eller scooterbatterier hemma rekommenderar vi att du följer råden nedan.
Välkommen på boendemöte i Ritorp 28 oktober
Vi bjuder in dig som hyresgäst i Ritorp till boendemöte den 28 oktober.