Signalisten följer händelseutvecklingen av coronaviruset covid-19 och följer rådande rekommendationer. Med anledning av Folkhälsomyndighetens höjning av risknivån för spridning i Sverige har vi beslutat om tillfälligt ändrade rutiner för felanmälan.
Felanmälningar
För att minska eventuell spridning till riskgrupper minimerar vi antalet hembesök hos våra hyresgäster. Fram till 1 april kommer vi därför endast att hantera felanmälningar som är akuta, såsom vattenläckor, elavbrott, värmefel eller ej fungerande vatten och WC.
Informera oss vid felanmälan om det finns anledning till särskild hantering inför besök.
Vi på Signalisten är extra noga med handhygienen och vi hälsar inte med handskakning.
Kundcenter
Kundcenter har öppet som vanligt. Enligt de nya riktlinjerna från Folkhälsomyndigheten och av hänsyn till riskgrupper tar vi inte emot besökare eller medarbetare med symptom på luftvägsinfektion (det vill säga hosta, feber, snuva, halsont).
Kontraktsskrivningar
Genomförs per post istället för fysiska möten tills vidare.
Lägenhetsvisningar
Genomförs på ritning istället för fysiska möten tills vidare.
Besiktningar
Genomförs om det inte finns anledning till särskild hantering inför besök.
Fler nyheter
Så jobbar vi med snö och halka
När det är snö och halka i Signalistens områden arbetar vår entreprenör dygnet runt och alla dagar i veckan med snöröjning och halkbekämpning. Bovärda...
Kampanj mot våld i nära relation
Mellan den 18–22 november pågår kampanjen "En vecka fri från våld" där Solna stads relationsvåldsteam ingår. Teamet kan du få hjälp av om du upplever våld i en nära relation.
Signalisten välkomnar Lisa Engström som ny HR-chef
Lisa Engström har utsetts till ny HR-chef på Signalisten. Lisa kommer närmast från Lidingö stad där hon sedan sju år arbetat som chef vid HR-enheten. ...