Positiv trend i årets hyresgästundersökning
Årets hyresgästundersökning AktivBo visade en fortsatt positiv utveckling av hur Signalisten upplevs som hyresvärd. Serviceindex ökade och ligger över branschens medelvärde och även produktindex förbättrades något.
Starkast positiva omdömen fick serviceindex – upplevelsen av företaget, våra medarbetare och vår service. Här fick vi ett resultat på drygt 82 %, en ökning med 0,5 % jämfört med tidigare mätning 2022. Vi är väldigt glada att bibehålla denna höga nivå. Vi såg också en positiv utveckling inom produktindex – uppfattningen om boendet, allmänna utrymmen och utemiljön, vilket ökade med 1,6 % till drygt 77 %.
Nu har vi sammanställt resultatet från årets hyresgästundersökning per bostadsområde med prioriterade förbättringsåtgärder. Se våra områdesnyheter för respektive bostadsområde.
Fler nyheter
Nytt nummer av tidningen Signalen
Nu är årets tredje och sista nummer av Signalistens hyresgästtidning Signalen på väg ut till alla hyresgäster. I det här numret får du bland annat träffa Margareta och Janne som flyttar in i Signalistens nya trygghetsboende i Bergshamra, träffa vår projektledare Vanessa Santos och läsa om utvecklingen av Hagalund.
Så jobbar vi med snö och halka
När det är snö och halka i Signalistens områden arbetar vår entreprenör dygnet runt och alla dagar i veckan med snöröjning och halkbekämpning. Bovärda...
Kampanj mot våld i nära relation
Mellan den 18–22 november pågår kampanjen "En vecka fri från våld" där Solna stads relationsvåldsteam ingår. Teamet kan du få hjälp av om du upplever våld i en nära relation.